lördag 19 april 2008

Solig morgon


Vaknade på golvet i matrummet i solen , sträckte på mig och kände mig jätte hungrig. Tyvärr var det en sån där morgon när inte Matte vill stiga upp och ge mig frukost. Jag tror hon är ledig dom dagarna för sen brukar hon städa, laga mat och sitta vid dator eller läsa. I natt har jag sovit bredvid Matte nästan hela natten men när radion började låta, gick jag ut en sväng och trodde Matte skulle gå upp men hon låg och sov så gott. Det gjorde hon när jag kom in också så därför la jag mig på golvet i solen. Mattar får inte sova hur länge som helst, så det blev den gamla vanliga ritualen med en mjuklandning mitt på magen. Ett par försiktiga klappar i ansiktet och sen tar jag en klo i taget och sticker till, så får vi se vem som ger sig först. Det är alltid Matte, tyvärr tog hon fram en påse med kaninlever, vem vill ha kaninlever, inte jag i alla fall. Nu får Matte faktiskt åka och handla någon vettig kattmat. Medan jag väntar på maten tar jag en tupplur till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår dig helt och fullt Olga. Min matte försöker med all möjlig mjukmat, men jag vägrar!!! Ich. //Kissen

Anonym sa...

Söööööt