tisdag 15 april 2008

Snurriga Matte


Matte är ju mycket för mat, gillar att laga mat och det ska vara riktig mat, men mig tror hon att hon kan stoppa i vad som helst. I helgen har hon köpt Friskis mjuka bitar i påse. Det borde hon väl veta att jag bara vägrar att äta Friskis. Både torr och blötfoder, får inte jag Pussi kan det vara.(vad Matte vet och inte Olga är att det är gjort av samma företag) Nu står skålen där med en massa mat, men den får stå jag rör den inte. Ja, jag är en kräsen katt, men det kan man få vara vid min ålder. KiteKat är också helt okej, men helst gillar jag att sitta och tigga vid bordet när Husse och Matte äter.
En gång nappade Matte på ett erbjudande från HUSSE ja företaget HUSSE som säljer hund och kattfoder. Glöm det, det var bland det äckligaste hon försökt stoppa i mig.

I går var Matte lite snurrig. Hon brukar för det mesta ta bussen klockan 6 och åka till jobbet. Vissa dagar börjar hon klockan 9 och kan åka hemifrån lite senare. I går var det en sån dag, men det hade hon missat. Alltså åker hon hemifrån klockan 6, bussarna funkar fint, cykeln står kvar på rätt ställe utan punka, så vips var hon på jobbet klockan 7.05..... problemet var bara det att hon skulle ju jobba till kl.22. Så många timmar får man inte vara på jobbet! (och definitivt inte jobba hela tiden aja baja)
Det var mycket att ta tag i hela tiden och dagen gick snabbt, det var stressigt och körigt på kvällen, med nya gäster som kom, gamla som gick och andra som skulle ha hjälp. Oj, helt plötsligt när klockan var 18.30 kom alla i personalen på att de var hungriga samtidigt, en del hade mat med, Matte åt upp sin till lunch och hade tänkt gå till cafeterian. Väl där fanns det bara blåbärspaj,gräddtårta, kärleksmums och bullar, kanske inte riktigt i Mattes smak nu när hon äter kolhydrat fritt. När hon kom hem klockan 24 ( det tar lite längre tid att komma hem på kvällarna) var det inte läge för mat, så det blev en 18 timmars fasta för henne. Men det ser inte ut att gå någon nöd på henne precis, hon är precis som vanligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland kommer det reklam om kattmat. "OBS! Ny smak" står det. Vem har smakat den? Och varför finns det inte råttsmak???
Husse