söndag 27 april 2008

För en månad sedan

>
För en månad sedan när jag satt på altanen och tittade ut på all snö som kommit ner fattade jag ingenting. I dag när jag satt och tittade ut ungefär på samma ställe,( men jag passade mig väldigt noga, ville inte hamna på bild, för nu har Husse och Matte fotograferat mig tillräckligt för den här veckan)så kan man inte tro att det bara gått en månad. Matte har gjort vårfint och blommorna har fått flytta ut. Buskarna har fått gröna blad, påskliljorna vissnat, tulpanerna nästan slagit ut. Det värsta som kan hända nu är att alla små goda fåglar byggt bo i Valborgsbrasan. Det är ju synd om vi eldar upp dom. Det bor många små fåglar här, som tur är har inte de tjattrande björktrastarna dykt upp än. Gillar inte när de låter så mycket.
I dag ska jag göra lite reklam.
Min storasyster "Spunken" är på Gotland hos Moster, Moster hyr ut en lägenhet under sommaren så här kommer lite reklam:
Besök Gotland i vår eller sommar.
* Lägenhet i Visbyvilla 2 rok badrum 5 bäddar
* Stuga på skogstomt halvvägs mellan Visby och Fårö
2 rum 4 bäddar allrum/kök badrum. Nära bad och golfbana

Intresserad? Skicka ett mail till anitatelebo@hotmail.com eller i kommentarer här på min sida, så skickar jag detta till Moster. Olga

Inga kommentarer: