måndag 7 april 2008

En sorgsen dag på Mattes jobb.


I morse smet Matte i väg till jobbet i sina biege/grå kläder vilket innebär att hon har lite annorlunda arbets uppgifter på jobbet och att det är vardag. Det var både glatt och tråkigt på hennes jobb i dag. En av favorit gästerna skulle åka hem i dag. Det var tråkigt både för personalen och de andra gästerna då han varit till stor hjälp speciellt med att höja upp stämningen för alla parter. Däremot var det nog lite dubbelt för honom då han skulle till en helt ny miljö, på en ny ort samt nya spännande uppgifter.
Här hemma har jag bara legat i husses knä och blivit klappad och mått gott. Det var relativt fint väder så jag har även legat ute och njutit av våren. I morgon är Matte ledig och ska säkert vara hemma och pyssla i trädgården när hon masserat färdigt på sin salong på förmiddagen. Då ska jag vara med ute och krafsa lite jag med. Har jag tur kanske hon gräver upp någon liten plätt till mig så jag kan få ett nytt toalettställe. Det är väl bäst jag håller mig till de ställen jag får vara, speciellt om Matte börjar så en massa konstiga små frön.

Inga kommentarer: