lördag 12 april 2008

En vanlig grå vardag


Lördag en seg och grå och tråkig dag, allt går i ultrarapid. Matte och Husse var ju borta i går kväll och hälsade på sina vänner från Bosnien. De tittade på bilder och pratade om de ska ta och resa med dit i sommar. Mig tänker de lämna hemma, ja Spunken tyckte visst att det var okej att hon och Spunkman kunde vara kattvakt när de ändå är och jobbar här i närheten i sommar.
I natt har jag också sovit hos Matte hon hade makat undan kudden redan i går kväll så jag fick god plats.
I dag försöker Matte få Husse att fatta att han ska lyda henne och lyssna på vad han får äta och inte. Han ska försöka låta bli att äta massor med frukt då han får blodsockerfall, nu pratar vi inte om några botten blodsockerfall utan såna som är något lägre än hans alldeles för höga normala blodsocker.
I dag fick vi som vanligt bara gröt, ägg och lite ost och kaffe till frukost. Snart är det lunch och då får vi nog bara något lätt, misstänker jag. Spenatsoppa med ägg inget för katter direkt. Matte har köpt Ankägg av en arbetskompis, det gillar jag, men inte Husse
Till middag blir det någon gryta med svamp som redan nu står och puttrar på spisen, till det blir det nog bara tomatsallad. Än så länge fungerar Husses blodsocker som Matte tänkt. Tänk om hon äntligen kan få rätt.

Inga kommentarer: