fredag 11 april 2008

Skäll igen och ett glatt besök


Även denna morgon blev Matte tjurig på mig. Enligt henne var klockan 03.31 när jag landade på hennes mage och sen började peta henne i ansiktet. Först försiktigt med tassen, klapp kallar hon det, sen lite elakare genom att sticka fram en klo och sticka henne lite. Det enda jag ville var ju att hon skulle flytta på sig lite och ta undan kudden så jag kunde lägga mig på min plats i hennes säng. Tyvärr är hon ju så förvirrad mitt i natten så hon fattar ju inte vad jag vill.
I morse kom även min "syster" Spunken på besök hon hade precis kommit hem från Thailand och var brun och såg utvilad ut. Hon hämtade sina blommor som varit på rekreation här hos oss. Hon åt lite av Mattes speciella frukostgröt, fick även några recept till helgens födelsedagsmiddag, undrar om man blir bjuden?

Idag har Matte inte heller varit på Hemmet. Hon har varit på HK och gått igenom någon riskanalys. Det var både nyttigt och intressant berättar hon. Där träffade hon en massa gamla bekanta. Den "gamla" Kockan på Hemmet stod där framför en dator och skrockade glatt om att hon äntligen hittat hem bland all statistik och alla siffror. Med andra ord saknade hon sina gamla arbetskamrater men inte sitt gamla jobb.Hon misstänkte även att hon inte blir klar till första utsatt datum för "projektet" kommer att ta mycket längre tid än så.

Inga kommentarer: