lördag 26 april 2008

En lustig dag


Halv 7 i morse när Matte satt på altanen och sydde nya kuddar, hördes det ett konstigt bankande. Husse fattade att det var någon som knackade på dörren, utanför stod grannen med rullator och bankade på dörren med en kvast. Han ville ha skjuts till sjukhuset. Husse packade in grannen och rullatorn i bilen och det såg ut som han aldrig slutat köra Taxi. Han fick en "körning" till Söderköping på vägen hem också, en tjej som blivit drogad och hamnat på sjukhuset under natten, ville hem till sig och kände igen grannen när han klev ur bilen. Så konstigt det kan bli.

Matte har haft sina blåa kläder i dag och jobbat hela dagen. När hon kom hem var hon sur. Hon hade lagt sitt nya schema och med de begränsade möjligheterna som blivit efter schemaomorganisationen, gör att hon vid närmare granskning får 2,5 timme längre restid om dan. Jag kommer inte att få se henne något alls. Hon kommer att åka hemifrån 05.50 och komma hem 19.10. Jag tror Matte kommer att leta reda på något annat jobb eller be om att få någon annan sysselsättning.
Nämnde ju att Matte satt och sydde tidigt i morse, det blev väldigt fint på altanen när alla kuddar blev klara. Matte blir nog inte så glad om jag hoppar upp och lägger mig på soffan med smutsiga tassar. Hon klädde t.o.m. om min golvkudde i samma tyg som soffan och kuddarna, hon är lite tokig min Matte.

Inga kommentarer: