torsdag 10 april 2008

Kattbesök och Teamdag


I morse fick jag frukost av Husse, Matte vägrade gå upp, hon tyckte att hon skulle ha sovmorgon eftersom hon skulle på teamdag, i den stora staden i Norr. När Matte steg upp fick jag skäll, hon råkade hittade en annan katt på altanbordet. Ja, jag vet att den där katten brukar stryka omkring här, men jag orkar inte jaga bort den kl 6 på morgonen, det får jag ta sen lite senare. Jag tycker ju om att ta en frukostlur i Husses stol innan han ska sitta där efter sin frukost. Skulle den andra katten råka komma in genom kattluckan, då blir det minsann inte lätt för henne, jag är ju mycket större och starkare.

Matte skulle som sagt på teamdag för produktionsledarna från Hemmet, plus några till. Tror hon tyckte det var mycket positivt. Det var många bra ideer och alla kändes som om de var på samma plan. Mest positivt var att denna chef, hon har visst haft många, tyckte att det mesta var positivt och genomförbart, det har nog inte hänt förut. De var på Arbetets Museum åt en god lunch på Laxholmen. Där har de alltid goda luncher speciellt på torsdagarna ( mmm fisksoppan, den har till och med jag ätit, Matte jobbade ju där förr). De tittade även på utställningen med prylar från 30 till 70 tal och alla mindes olika saker på olika sätt.
Efter fick de ge positiv feedback till varandra, det var inte så svårt att säga positiva saker om varandra eftersom alla verkar gillar varandra och tycker det är kul att jobba tillsammans.

Så var det nästan kväll och Matte gick på sin Stresskurs. Där hade de "rensa tankarna avslappnings träning", dansade lite lätt afrikansk dans och pratade lite och gjorde handmassage på varandra. Handmassage gör ju Matte på sitt företag och ibland på mig, men då kanske det är tassmassage. Jag brukar få Reiki också, men det var mest förr när det var bra väder och husbilen fick vara ute och åka, undrar om det är dags snart. Ja, både för fint väder och husbil, jag längar ut.........

Inga kommentarer: