onsdag 2 april 2008

Inneväder.



Ligger här på min gosematta mitt bland alla mattes prylar, har hon inte tid med mig får jag väl försöka titta ut henne. Ja, jag har lagt mig mitt bland alla hennes prylar, det är påsar med Balansgrötblandningar, Nyponpulver samt Nässelpulver samt diverse mineraler och vitaminer. Hon sitter vid datorn och gör ettiketter och skyltar och presentkort till i kväll. Lyssnar på radion, hörde att priset för spannmål ska gå upp, vilket gör att mat och ölpriset går upp. Matte berättade att hon såg en skylt i går där det stod: När kan åkermark ge mer mat? Jo , när man bygger en ny mataffär på den ! De ni, bara inte kattmaten går upp, då kan hända att Matte jagar ut mig för att jag ska fånga råttor. Va och fasa hemska tanke. Det är godare med fläskkotlett, falukorv och glass.
Phuuu, ger upp, nu sover jag en stund, hon tänker inte leka med mig nu i alla fall.

Inga kommentarer: