söndag 13 april 2008

LCHF


Om ni nu tror att jag stavat fel eller något i rubriken och att jag går och väntar på att LHC ska spöa HV71 eller något, kan ni sluta läsa. LCHF är lågkolhydratkost och det är det Matte har terroriserat Husse med hela helgen. Misstänker att även jag och hon själv har fått vara med på ett hörn. Det gör inte mig något för jag har fått god köttfärs och vispat ägg med grädde.
Husse är ju misstänksam och tror inte på något förrän allt är bevisat, lyssnar dåligt på Matte men nu skulle hon få bevisa att detta funkar. Han har ju inte lyckats gå ner nåra 15 kilo under helgen men hans blodsocker har varit på mycket bra nivåer utom under morgonen. Då låg det oroväckande högt, detta utan att ha varit uppe och smygätit eller druckit. (Jag har koll på honom när Matte sover, så han har inte en chans). Nu vände det rask nedåt när han fick morgongröten men höjdes igen när Matte fick för sig att han skulle toppa med lite kanel och grädde som mellanmål. Kanel har ju en bevisad blodsockereffekt påstår hon. Hur som helst, hade det sjunkit till lunch då han fick köttfärsbiffar och tomatsallad. Nu verkar det gå ganska bra och det är väl bara att hålla tummarna för att han klarar detta när Matte är på jobbet också.
Får kanske ge grabbarna på MOVE IN instruktioner om att inga pommes frites får finnas på Husses tallrik, bara kebabkött, sås och sallad. Ingen öl får han dricka heller.

Inga kommentarer: