fredag 25 april 2008

Nytt på altanen.


När Matte gick i väg till bussen i morse , höll hon på att trampa på en fladdermus som låg på vägen. Konstigt, jag har inte sett några fladdermöss, trots att jag är ute på flera timmar nätterna. Den kanske har flugit vilse, det är klart den måste eftersom den låg på vägen.
När Matte och Husse kom hem i kväll hade de den gamla kökssoffan med sig. Den hade jag nästan glömt bort, jag låg ofta på den förr när den stod i vår gamla hall. Nu har de ställt den på altanen och klätt om den med något hemskt grönt tyg. Om jag känner Matte rätt ät det väl en massa kuddar i den i morgon, dom är bara i vägen när man ska lägga sig skönt. I kväll låg Husse där likt Kronblom och tog igen sig. Matte kom med mat, så i kväll har de ätit middag ute för första gången i år.
Det såg gott ut, med vin men inte fick jag något inte.....

Inga kommentarer: