tisdag 22 april 2008

Full fart


Matte och Husse har varit på jobben idag med. Här hemma jag jag fullt upp med att jaga den där grå-vita katten som aldrig ger sig. Han bara rantar runt omkring och förpestar vår tillvaro. Inte blir han rädd heller utan håller sig kaxigt omkring huset. Smyger han in på altan en gång till, biter jag svansen av honom, altanen är min och kattluckan vill jag ha i fred. Misstänker att Husse låser den om katten försöker smyga in, det är bäst att vara på sin vakt. Om Husse låser luckan kommer ju den där äckliga kattlådan i också och det räcker fullkomligt att jag är tvungen att använda den i husbilen. Husse höll på att byta alla lampor till LED i husbilen i går, så nu är det nog snart nära. Har hört att "storasyster" Bulan flyttat till en fin ny lägenhet så det är väl dags att hälsa på där. Matte pratar om Oslo den 17 maj, kan det vara något? Bara massor med folk och viftande flaggor. Minns när vi var där några dagar före ett annat år (inte i Oslo utan Halden) Det var ungar i massor som tränade med fanor och musikinstrument på raka led och väldigt käckt. Hade helst sluppit höra dom, inget för en stackars katts små öron.

Inga kommentarer: