lördag 28 juni 2008

Var tog sommaren vägen?

Ofta ligger jag i Husses knä och tittar på TV. I flera dagar har de sagt på nyheterna att det ska vara lite blandat väder och att vi ska få regn. Nu trodde ju både Matte och jag på det, så hon klippte ju gräset i förrgår. Inte har vi sett skymten av något regn, det blir bara torrare och torrare. Eftersom jag är en "fin" katt tycker jag inte om när det är grusgångar och inte när det sticks under fötterna och det gör det nu. Gräset är hårt, gult och stickigt. Det var det inte innan hon klippte för då var en del strån långa och mjuka (ogräset).
Matte har flyttat sitt andra jobb till en ny lokal som hon ska vara i från den 1 juli. Hon är inte riktigt klar där än, gardiner ska sys och det ska möbleras och fixas till. Alla varor ska upp på hyllorna och några tavelhyllor ska upp på väggen, kanske hon får plats med och ett skrivbord. En hel dag satt hon på altanen med alla pärmar och skrev in hela bokföringen i datorn. Momsdax kallar hon det. Det är då hon ser hur mycket pengar hon inte har tjänat. Hoppas det blir bättre nu när hon fått en ny lokal.
Själv har jag blivit lite piggare, Matte har matat mig med vispat ägg för att jag ska få i mig mycket vitaminer och alla andra nyttigheter som finns i ägg säger hon. Hade nog en lite släng av magsjuka för jag blev mycket piggare sedan jag spytt över halva vardagsrumsgolvet. Husse tycker inte det är kul med hårbollar och spyor men jag kan ju inte sitta ute och vänta på att de ska komma ut.

Inga kommentarer: