torsdag 12 juni 2008

Mera väg och reklam



Matte har varit hemma till och från i dag. Därför har det blivit lite mera smaskig mat i dag än det blir annars om dagarna. Nu när Husse mest sitter framför datorn och rör sig så lite som möjligt är det lugnast att inte stressa honom med att sitta vid matskålen och skrika. Han lär inte komma i alla fall. Han har svårt att balansera omkring på kryckor och jag skulle vilja se honom böja sig ner efter min matskål, göra ren den och sen fylla på mer mat och få ner den på golvet igen samtidigt som han ska balansera på ett ben och hålla i kryckorna. Matte blev lite försenad från den stora staden i norr och stannade till på Move In och hämtade Kebebrulle till sig och Husse. Husse påstår att de har Sveriges bästa Kebab och det stämmer nog. De glufsar i sig snabbt och ser väldigt nöjda ut. Till kvällsmat åt de massor av jorgubbar och vispad grädde. Jordgubbar gillar jag väl inte så mycket men grädde kan vara gott ibland, så jag slickade ur Mattes skål när hon var klar. På väg till den stora staden i morse såg Matte att min syster Spunkens kompanjoner varit i farten och satt upp en stor, stor banderoll över E 22:an. http://www.seglarshoppen.se/ stod det med stora bokstäver. Det är klart att man måste göra reklam för sig så gott man kan. Blir ni nyfikna kan ni ju klicka på länken och kolla.

Inga kommentarer: