onsdag 4 juni 2008

Snart är det student........

Det finns något som heter Studenten. Pladderhatt ska vi visst ta studenten vad det nu är? Mina små kusiner från Gotland är på besök för den skull. Det är trevligt när det kommer folk på besök, men i bland kan barn vara lite jobbiga när man är så gammal som jag. Jag vill ju helst vara i fred men de ska bara klappa och klappa. Jag blir ju lite irriterad och viftar på svansen. De där små kusinerna tror visst att jag är en hund som glatt viftar på svansen och fattar ingenting.

I morse åt alla utom jag frukost på altanen, taskigt tycker jag, men jag fick ju inte plats, det var överbefolkat. Jag tror Matte tyckte det var trevligt att göra frukost till lite flera än bara Husse. Som tur var fick jag lite lugnt mitt på dagen då Spunken kom och tog med sig sina småkusiner och sin bror Padderhatt och Moster och försvann till Busfabriken. Jag tror att Spunken och Pladderhatt tycker det är roligast att vara där. Trots att de är vuxna.
Matte har haft det jobbigt med ett konstigt paraply som tydligen ska bli någon parodi på en studentmössa. Just nu är det bara skärmen och blomman som saknas. Vi får väl se om det blir klart i morgon förmiddag. Snyggt? Det kan väl diskuteras, men med lite blommor och band och annat pynt kan det väl bli lite kul!


Inga kommentarer: