måndag 23 juni 2008

Ömsom regn och ömsom sol!

I natt regnade det väldigt mycket och åskade som bara den , några blixtar blev det också. Jag är inte rädd, så jag gick ut när det värsta var över, satt på altanen och tittade på allt det våta. I dag har det regnat ibland och solen varit framme ibland men mest har det varit grått. Såna dagar är det bäst att bara ligga och ha det skönt. I dag har matte städat lite, på såna ställen hon brukar fuska annars. På översta hyllan i bokhyllan, där ingen ser att det ligger tjockt med damm, t.ex. Att hon städade där beror delvis på att det är Husses stora dag i morgon samt att hon tog bort köksdörren in till vardagsrummet och satte dit ett draperi i stället. Varför? Inte för att hon ska gå igenom, utanför att få det lite ljusare i köket som inte har något fönster och att få lite bättre cirkulation på luften. Hi,hi jag kan smita igenom har jag märkt. Nu slipper jag springa runt, när jag ska till min matskål. Matte bar den tunga dörren ut till boden alldeles själv. Hon blev alldeles slut efteråt.
Husses stora dag, han tror att Matte och jag ska uppvakta honom med frukost på sängen och massor av presenter klockan 05.15 (det är tiden då när han föddes) Tji får han Matte har semester och tänker inte stiga upp har hon sagt och jag tar väl sovmorgon och låtsas inte om något jag heller. Då kan han ligga där och undra om ingen bryr sig om honom, men det gör vi ju. Han är den snällaste Husse jag någonsin har haft. Det bästa jag vet är att ligga och sova i hans knä när han tittar på TV.
I morse när vi åt frukost fick Matte ett roligt ägg, eller rättare sagt det såg roligt ut när hon slog av toppen på det! Kolla här!

Inga kommentarer: