lördag 21 juni 2008

Midsommarafton

På Midsommarafton kom Matte hem utpumpad från Jobbet. Hon jobbade 8-14 och det var full snurr hela tiden. Gästerna hade så mycket planer innan dagen startade med Midsommarstång, dans för familjerna , uppträdande, fika m.m. och alla skulle hjälpa till. När det kom till kritan var inget förberett utan alla satt och väntade på att någon annan skulle fixa allt, verkade det som. Matte sprang som en jagad råtta fram och tillbaka för att hämta grejer åt de få som verkligen försökte få till hela Midsommarfirandet. När en gäst lite spydigt tyckte att nu är ni faktiskt 25 minuter försenade fick Matte nog och sa Det går snabbare om alla hjälper till! och 10 minuter senare när fikat äntligen kommit på plats och inga fler hjälpt till sa hon "hej då, ha en trevlig midsommar nu tar jag semester" och försvann!
Hon fixade lite jordgubbar på vägen hem och sen blev det Midsommarlunch på Altanen. Jag fick inget extra smasken. Sill är inte riktigt mina favoriter. Jag gillar ju inte ens strömming, har hört att det ska vara en kattdelikatess, men om Matte kokar strömmingen kan det gå bra. Det är något med lukten........

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, de är duktiga på att klaga! Jag önskar dig i alla fall en skön semester!! //Sussi