onsdag 25 juni 2008

Husses födelsedag!



Dagen innan Husses födelsedag var det ju regnigt kallt och grått och Husse och Matte var på Kanal Båtiquen och fikade och träffade lite bekanta och hade det trevligt. Det såg grått och trist ut i hamnen. Sen åkte de hem och städade och laddade för Husses stora dag. Den han gått och tjatat om ända sen julafton. Det finns 2 stora dagar för honom den 24 juni och den 24 december. I år hade Matte laddat upp med stora paket, som han fick när hon hade vaknat och jag hade fått frukost. Jag mår inte så himla bra, är lite trött och hängig men det kanske går över. Man får vara hängig när man är så ruskigt gammal, 17 år det är lika med 88 kattår! Mattes alla gamla släktingar brukar bli 89 så jag kanske räknas till dom, annars tänkte jag väl bli 100 kattår det är 20 människoår!
På eftermiddagen kom Spunken och Spunkman från Stegeborg och Putte och Puttelina från den stora staden i Norr. Jag har kanske inte berättat om Putte och Puttelina. Det är Husses son och hans sambo, de brukar inte komma så ofta men det händer. De åt lite mat och en god paj pratade strunt och hade trevligt.

Inga kommentarer: