lördag 28 juni 2008

Lördag i Telebo


Nu väntar Husse och Matte på regnet eller solen inget mitt emellan tack! Det finns nästan inga andra än de blommor Matte planterat i krukor som ser fina och glada ut. Allt annat ser visset och hängigt ut. Själv har jag lagt beslag på Husses stol och där tänker jag ligga hela dagen, ända tills Matte behagar ge mig någon god mat igen. Jag har inte fått något vispat ägg i dag, det vore gott. I dag ska Husse och Matte åka till Loppis och leta efter en stol som Matte kan klä om till sin nya lokal, en Väntrumsstol som hon kallar det! Funderar på hur Matte ska orka flytta Husse från Datorstolen han har nog vuxit fast där. Först satt han med en massa skrivningar och studieplaner till skolan, nu sitter han och pysslar med sin släktforskning.

Inga kommentarer: