söndag 22 juni 2008

En lat dag eller ?

I dag sa Matte att hon skulle ta det lungt och inte göra något alls. Hon funderade till och med i morse på att tvätten skulle få ligga till en annan dag. Jag har nu kommit underfund med att Matte ska man inte tro på , inte när det gäller att ta det lungt i alla fall. Nu har hon jobbat hela dagen. När man pratar om såna som inte kan vara stilla en sekund på hennes jobb pratar de om att de har Damp, undrar vad hon har. Hon har vikt tvätt, snart ska hon stryka och stoppa in i garderoben. Men mest har hon varit ute hela dagen. Därför har jag med varit ute hela dagen. Jag har gått flera lång promenader, bland annat runt grannes tomt och en lång sväng i skogen. Sen har jag kollat på Matte när hon rensat i alla rabatter och sågat ner en av tujorna i stora rabatten. Jag har sett små gröna skalbaggar och en massa fjärilar.Vad fint det blev när den stora busken försvann. Men nu har jag ju visserligen ett ställe mindre att gömma mig på, å andra sidan ser jag den lilla objudna katten snabbare.

Inga kommentarer: