onsdag 4 juni 2008

Husse på villovägar

Husse och hans arbetskamrater var på Kråkholmen i början på veckan och tittade och lyssnade på Kråkglans. Husses största problem innan han kom dit var: Hur ska jag klara av att gå hela vägen själv på kryckor. Jag borde nog ha en rullstol. ( Men Matte fick inte tag på någon) Orkar jag gå till hissen ? Är det långt från hissen ut till Kråkholmen o.s.v. Nej, jag kan inte ha kavaj till avklippta jeans , vad ska jag ha då? Ska skjortan va i eller utanpå? Matte började bli lite irriterad hämtade en jacka och skjutsade honom till den stora staden i Norr och släppte av honom utanför Louis de Geer och hoppades att han skulle ha trevligt. Det hade han. Många undrade vad Husse gjort, lite menande fick han höra kommentarer som gamla gubbar ska inte spela badminton. Han som bara cyklat.

Inga kommentarer: