söndag 4 maj 2008

Utflykt

I dag stack Husse och Matte i väg och lämnade mig hemma alldeles ensam, tur att jag kan gå ut när jag vill och äta när jag vill. Husse och Matte åkte till min syster Bulan och Bulman, de har just flyttat in till sin nya lägenhet i Hägersten. Lägenheten var liten men fin, speciellt sovrummet var helt i Mattes smak. Köket var lika litet som Mattes, men hade mera skåp. Däremot såg korridorerna i huset ut som värsta häktes eller fängelsekorridorer. Grått men grå dörrar med titthål och kraftiga lås.

Bulan och Bulman hade något som Matte aldrig trodde hon skulle tycka var roligt. Matte har nämligen alltid hållit sig så långt bort hon kunnat när någon spelat nitendo, spel på datorn, X-box eller andra elektroniska spel. Nu hade de ett Wii med sportspel samt Wii Fit. Matte boxades med Bulan och Bulan fick stryk. De spelade tennis och matchen var jämn. Så var det dags för Wii Fit. Högt BMI men 9 år yngre än faktisk ålder. Slalomåken gick inte så bra men Yogan var mycket bättre.
Vädret var vackert och Matte fick några fina bilder på vägen hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi bor faktiskt i Älvsjö, även om postorten är Hägersten. :P
Ja Wii Fiten är riktigt rolig, må jag säga.