tisdag 13 maj 2008

Har hört det igen!



Nu måste även jag reagera, jag hör det väldigt ofta när Husse och Matte kommer hem. De bara pratar om att folk i allmänhet inte kan köra bil. Matte märket det när hon åker till jobbet, många förvirrade, inte riktigt vakna eller så äter de frukost eller dricker kaffe och därför kör i masfart (70-75, det är 90) till jobbet på morgonen så köerna blir långa på E 22:an. I dag var Husse och Matte och Pladderhatt och handlade vid City Gross i den stora staden i Norr. Husse gillar inte att handla han var utanför och lyssnade på sin bok. Jag tror han var mer fascinerad över att så få kan köra bil. Under den tid de andra var i affären, var det en bil som skrapade emot en annan utan att stanna och kolla vad som hänt. En som körde in i ett räcke utanför affären. Andra som har hur svårt som helst att komma i och ut ur sina parkeringsrutor. På vägen dit såg de en dam 50+ som stod mitt emellan 2 filer vid en rondell och körde in i rondellen därefter. Suck säger Husse och Matte som haft körkort i en hel evighet och hade trafikkunskap i skolan och har koll på vad trafikmärken betyder och de flesta nya regler som kommit. Det sista som hände var att de körde om en tjej som pratade i mobilen och låg mitt i vägen, på vägen hem. Utanför vårat hus, blinkade och småbromsade Husse i god tid, men inte såg hon det, utan hon hade nosen inne i Mattes cykel som hängde på bak och bilarna bakom henne fick tvärnita.

Tur man ligger här på verandan och har det tryggt, ni kanske förstår varför jag skäller på Husse och Matte när de är för nära vägen. Det är farligt!

Inga kommentarer: