torsdag 22 maj 2008

Gräsklippning

Matte har haft ut gräsklipparen i dag och klippt färdigt det hon inte gjorde i går. Det bästa är att hålla sig på altanen annars blir man väl Olga Svanslös. Jag gillar ju varken dammsugare eller andra saker som låter. Det var någon som dammsög mig när jag var yngre. Ibland tog min syster Spunken in mig i duschen och duschade mig också. Jag gillar inte sånt alls. Det kanske behövdes ibland men, men det blir ju inte bättre för det.
Matte har planerat blommor i dag och försökt piffa till trädgården med. Sen var hon jätte duktig och satte upp ett växthus själv. Själva stomen var ju inget svårt, men värre var det när hon skulle trä över den stela plasten över hela ramen. Tur för Matte att hon är över 180 annars hade hon inte fixat det själv. Det höll på att gå illa, en gång blåste allt i väg och så fick hon börja om från början. Eftersom det inte gick riktigt som hon tänkt sig och hon kom i tidsnöd. Därför får vi lägga in bilder någon annan dag.
Nu är den här och den står fortfarande på plats och har inte blåst bort!

Inga kommentarer: