tisdag 6 maj 2008

Frukost i det gröna!






Tråkigt nog är det bara Husse och Matte som får frukost i det gröna. Det var sällsynt fint i morse och de släpade ut sin frukost vid halv 8 och satt där och frös om tårna. Sen började Matte gräva i jordhögen och fixade med sitt stenparti, ja stenparti och stenparti, det var en gång en stor stenhög som numera fått lite jord mellan stenarna och så småningom ska det bli lite växter i det.
Matte och Husse var läskigt nära 210:an så jag var tvungen att gå ut och skälla lite på dom, när jag var där fick jag syn på en liten Nyckelpiga, Matte försökte fånga den på bild men den var så liten så det blev inget bra. Grannarna dök upp och Mattes kraft tog slut, det bjöds på Kaffe men lillgrannen orkade inte med tillvaron så han slocknade, då gick jag in och la mig i sängen jag med och tog en tupplur. Den har nu varat halva dagen. Matte fattar inte hur jobbigt det är att springa runt på Solängen och varna dom för bilarna på vägen. Det är ju jättelångt bort från huset. Jag tycker de kan hålla sig på tomten så jag har koll på dom.

Inga kommentarer: