torsdag 1 maj 2008

Tänt var det här!


Visste väl att det var något skumt. Högen blev bara större och större,och helt plötsligt när det började bli mörk försvann Husse och Matte in till grannarna. Efter ett tag de ut tillsammans med många andra grannar till "Solängen" och rishögen.
Där tände Husse på högen och det brann som bara den. Det blev jättevarmt så jag höll mig på altanen.När det var helt mörkt kom det en stor hund, och då var det lika bra att hålla sig undan. Jag gillar inte hundar även om denna verkade vara en trevlig hund. Efter en massa öl, grillade de korv på glöden. Jag såg från altanbordet att matte lyckades få korvarna att rulla av gallret ner i askan,många korvar var svarta, en del var grå och några rå.I morse när jag vakande var det bara en konstig grå hög kvar.

Inga kommentarer: