lördag 24 maj 2008

Soligt men blåsigt.




I dag har Husse och Matte och jag varit ute nästan hela dagen. Matte har grävt i rabatterna, hon har tagit bort gamla vissna blad och en massa ogräs. Sen hade hon små påsar med en massa lökar som hon snabbt gömde i jorden. Det värsta är att hon var och pysslade i min toalettrabatt! Hi, hi kan nog se till att de där lökarna hamnar ovanpå jorden. Husse har precis fått tillbaka ett bord och fyra stolar som han lånat ut i 20 år eller något. Nu står de så fint på gräsmattan. Jag väntar på att Matte ska få något mera syryck och sy sköna dynor till stolarna så man kan ligga där och gosa sig. Annars ligger jag mest under syrenbuskarna , det luktar så gott.
Matte har grävt ner en Fläderbuske och en vinranka också. Undrar om hon tror att trädgården är hur stor som helst.
I dag har Husse och Matte ätit ute igen. Gott var det nog för tallrikarna var alldeles renskrapade. Det blev inte en endaste liten bit till mig........
Visst ja, Matte sydde ju färdigt sitt uppdrag tidigt i morse, nu väntar vi på fina bilder från beställaren, när mottagaren har öppnat paketet på sin födelsedag.

Inga kommentarer: