fredag 30 maj 2008

Mycket kan hända.



Nu är veckan slut och råkar Matte vara borta från jobbet en enda dag mitt i veckan händer det hur mycket som helst. Här hemma hos mig händer det ingenting, fick inte ens jaga bort den nyfikna katten själv, det gjorde Husse. I och för sig har jag mest legat inne i dag , tycker att det varit lite för varmt med min tjocka päls. På Hemmet fick de besked från högre ort att gästantalet ska dras ner under sommaren, inte så att de medvetet ska kasta ut några gäster, men inga nya ska in på ett tag. Det är ju fullbelagt i stort sett så det kanske inte är så dumt. Nu kanske Matte och hennes jobbarkompisar hinner prata med varandra och inte bara med gästerna.
En gäst tyckte att det räckte med den vistelse han hade haft och klättrade snyggt ut genom fönstret under natten och tog en smitnota. Ingen förlust säger Matte som tyckte det var en sällsynt jobbig gäst. Det tycker nog de andra gästerna också.
I dag var Mattes närmaste jobbarkompisar och hon och åt lunch på Oscarshäll. Maten var väldigt god och utsikten underbar, men annars är det ett lite sunkigt ställe. Visst är det vackert över Bråviken. Det var trevligt att sitta där och njuta av maten och inte behöva lyssna på alla andra i personalmatsalen, telefoner som ringer, och slippa pulverkaffet tycker Matte.
I kväll tog Husse och Matte en god middag på verandan och lyxade till det lite med en dammig gammal vinflaska de köpte förra året i mars på sin Åboresa. Ja, den var verkligen dammig. ingen har varit så högt upp i köket på länge. Eftersom Husse och Matte tycker att jag är en trevlig katt fick jag sitta med vid bordet på altan och äta. Jag fick lite av deras mat och lite av min. Det var gott, ja deras mat alltså. Min är jag så ruskigt trött på.

Inga kommentarer: