söndag 23 mars 2008

Sol och vackert i snön


Försiktigt tassar jag ut på altanen, det ser så soligt och vackert ut, men ack det är visst kallare i dag än i går -9, men termometern på solsidan visar faktiskt + 10. Mattes påskliljor på altanen ser frusna och hängiga ut. Stackars blommor, jag kan i alla fall gå in.

Matte var ovanligt trött i dag, fattar inte tanten att jag bara ska ha frukost klockan 5 det brukar jag ju alltid få. Hela dagen blir ju fel och jag får gå och småäta en massa torrfoder som inte ens är gott.

Jag lade mig försiktigt på mattes mage när hon inte gjorde en ansträngning av att ens röra på sig. Det är bra att ligga och vänta ut henne. Jag är ju tämligen tung och tillslut måste hon ju bara röra sig. I värsta fall blir det väl att ta till de andra metoderna. Först en snäll klapp på kinden, om inte ens det hjälper tar vi väl ut en klo i taget och rispar lite försiktigt. Titta där nu börjar det rycka lite i ögonen, dags att hoppa ner för nu vankas det käk.

Inga kommentarer: