torsdag 27 mars 2008

Ännu en underbar morgon!


Även i dag lyser solen helt underbart över den gnistrande snön, Matte har just läst om Spunkens och Spunkmans öden och äventyr i Thailand. Bloggar är ju ett fantastiskt forum egentligen. Förövrigt håller jag mig nog långt från Matte i dag. Hon har drabbats av någon elak förkylning, det hörs nysningar och snörvlingar. Hon snyter sig i ett. Hon kommer att stoppa i sig massor med ingefära, vitlök och alla andra konstiga örter hon hittar. Ta fram sina pinnar och trycka på alla zonterapipunkter hon kan hitta. I kväll ska hon på kurs "I balans med livet/glädjepåfyllning.
En kurs för ökad livskvalitet! Hur utnyttjar vi kroppens resurser? Hälsa/livsstil, Stressreaktioner och stresshantering, Avslappningsövningar, Positiv livsstil, ”Hjälp till självhjälp”, Friskvård för kropp och själ. Hmmm det kan hon behöva idag. Tror jag ska stressa av lite och gå ut och läga mig i solen och fylla på mina soldepåer. Mjauuu

Mattes tips för att skrämma bort förkylningen.
Te på Fläder, Salvia,Vitlök och Ingefära söta med honung, men tillsätt inte honungen när teét är för varmt då försvinner de verksamma ämnena i honungen.

Inga kommentarer: