onsdag 26 mars 2008

Gnistrande snö och sol



I dag kanske man törs gå ut, men det är otäckt mycket snö. I går kväll var jag ju tvungen att gå ut och kissa. Hoppade inte alltför glatt ut i snön (ja,jag hade tvekat i en timme ungefär, gått ut och in på altanen flera gånger, stått och tittat i dörrren men...) Magen släpar ju i snön (alla som känner mig vet att den släpar nästan i backen i vanliga fall) det var kallt och otäckt, men det gick även om nästan bara öronen syntes. Matte var inte snabb nog så det blev inget kort.
Husse och Matte ska fixa en "snösolgrotta" att sola i, i dag. Tror de ska låtsas att de är i fjällen. Det är så vackert ute. Sen kommer de att sitta där och sola hela dagen , lyssna på sina böcker och inte vara kontaktbara. Matte ska väl ta lite mera kort. Får se om de skottar upp lite gångar till mig så jag kan gå ut.

Inga kommentarer: