söndag 30 mars 2008

En riktig vårdag.


Vårdag som gjord för att vara ute och jaga allhanda flygfä. Alla som känner mig vet att jag är tämligen lat och att jaga flugor, flygfän och råttor har aldrig varit min grej. Jag vet att Matte en gång skaffade mig och min syster Ebba för att hon hittade stora råttor i sitt köksskåp. Jag är ju en fin katt och har på min höjd roat mig med små möss som min syster släpade hem. Hon kom hem med möss,sorkar och feta råttor. Om de levde kunde hon ta in dem i det stora huset vi bodde i då. Hade hon lekt ihjäl dom lade hon dem på trappan till huset, sen satt jag där och vaktade, det var tryggast så, när de redan var döda. Jag gillar inte andra djur! Fåglar, skator och björktrastar, de skrämmer mig, de brukar gå till attack, om de inte gör det, låter de så mycket så man kan bli skraj för mindre. Idag när snön äntligen försvunnit och det var varmt och skönt ute, satt jag och tittade på en nässelfjäril. Försökte jaga den lite, men det är ju så svårt att komma i fatt de små krypen. Med andra ord försvann den rätt snabbt men den var väldigt vacker att sitta och spana på.

Inga kommentarer: