lördag 22 mars 2008

Påskägg och påskafton


Just nu är det kallt om tassarna, det drar från kattluckan och en av mina favoritställen ligger alldeles för nära luckan. Husse tycker det är för kallt ute och envisas med att sitta i min stol och titta på tv hela dagen. Dessutom snarkar han mellan varven. Ibland får man ju sätta klorna i magen på gubben så han fattar att han ska flytta på sig så man får ha sin första favorit plats i fred. Speciellt såna här dagar när jag tycker att det är för hårt i backen och grannens garagegolv är det enda som är sandigt och fint för vissa behov. Husse blir så arg när jag smyger dit.
Husse har fått ett stort påskägg av matte med massor av frukt och lite godis, undrar om jag får ett eget med något gott i morgon när min "syskon" kommer på besök.
De ska springa runt i trädgården och fjanta sig och leta ägg i snön och kyla...ha, ha det kan de roa sig med då får jag ha husses stol för mig själv. Kanske kan jag tigga till mig lite god mat när de kommer på lunch. Det vankas köttbullar och lax smaskens, smaskens, sillen kan de ha för sig själva. Undrar om det blir någon god efterätt, glass är ju inte så dumt, brukar ju slicka mattes skål när hon ätit klart. Titta där satte sig husse vid datorn , äntligen lugn och ro, åh så skönt, jag tänker inte flytta på mig, jag tänker inte flytta.........

Inga kommentarer: