söndag 23 mars 2008

Påskdag och Påskägg och äntligen ledigt

Matte hastade inte iväg med sina helgblåa jobbarkläder i dag. Hon är har påsklov, ja egentligen är det ju husse som har påsklov, men även matte behöver vara lite ledig från sitt jobb ibland. Nej, här kom dammsugaren fram direkt efter frukosten och det dammades och till och med jag fick bli borstad. Det var välbehövligt, matte har ju inte så mycket tid med pälsvård men det var skönt att bli av med vinterpälsen. Mina stora "syskon" kom på lunch och de hade lokaliserat nästan alla sina påskägg innan de kom innanför dörren. Var det för kalllt ute i morse matte? Det är trevligt när de kommer på besök, de klappar och pillar lite på mig, idag gömde Spunken mig bakom kudden. Det var skönt det blir lätt lite rörigt när de är så många. Jag brukar ju ligga och smygtitta lite på dom , de märker ju ingeting. Jag fick lite kassler till lunch idag, laxen åt dom upp själva och de flesta köttbullarna hamnade nog i Pladderhatts mage. När de plockat ut allt godis de tyckte om lämnade de resten till husse och försvann hem.
Husse har pratat om att åka på semester med husbilen nu när vi har ledigt. Nu tror jag att vi alla tycker att det är lite för kallt, vi får vänta tills det blir varmare. Jag gillar att åka husbil, man hittar så många roliga platser. Ibland försvinner jag många timmar. Husse blir orolig och vankar av och an och ropar . ( Jag ligger för det mesta i en buske på lagom avstånd och spanar på fåglar, harpaltar och håller koll på bilen.) Hoppas det blir fint väder i slutet av veckan.

Inga kommentarer: