fredag 28 mars 2008

Det började bra.


Även denna morgon sken solen och det såg så skönt ut. Matte hängde ut tvätt och sen smet hon i väg. Tror hon hade några kunder på sin salong. Efter några timmar kom hon hem med lite mat till sig och Husse, jag satt trånande bredvid bordet jätte länge men jag fick ingenting. Matte påstår att jag inte gillar kebabrulle. Det är mycket möjligt men jag har aldrig fått smaka.
Senare på dagen försvann solen och det känns kallt och blåser ganska mycket. Matte bara nyser och nyser, hon har dessutom slängt ut alla påskris och blommor vi haft här den senaste veckan. Inte blev nysningarna bättre för det.
Matte var ju på kurs i går. "I balans med livet". Jag vet inte om något var positivt, hon kom hem och var som vanligt. De hade en mycket trevlig norsk kursledare, fick berätta lite om sig själva, göra lite andningsövningar, lyssna, fika sedan var det en rörelsedans samt några morgonövningar man skulle göra varje morgon berättade hon. Jag brukar sträcka på mig och tänja mig varje gång jag vaknar och det borde ju Matte göra också.

Inga kommentarer: