söndag 6 juli 2008

Tur och retur i regnet!



Äntligen kom det myckna efterlängtade regnet och nu kommer det väl att hålla på de närmaste 2 veckorna, det som är kvar av semestern säger Matte. I dag gjorde det inte så mycket. De tog blombuketten och en skål med filmmys med sig och åkte till Stegeborg och grattade Spunken. Samtidigt var det ju lunch och de passade på att se till att få lite god mat i sig. Inte tänker de på mig inte, jag har fått stoppa i mig en massa torrfoder i dag. Det är klart jag lurade ju till mig en dubbelfrukost i morse så jag ska väl inte klaga alltför mycket.

Konstigt Matte glömde ta kort på den mycket goda soppan det får hon väl göra en annan gång, för fler gånger lär det bli som hon äter den soppan. Skaldjurssoppa Med kräftstjärtar och vitlöks-Créme Fraîche. Serveras med grillad ciabatta.Husse åt en Ångbåtsbiff med rikligt med lök. Ångbåtsbiff Hängmörad ryggbiff med sauterad lök samt pomme chateau på bakpotatis.
Efter att ha grattat Spunken tog de en rundtur på Vibolandet och hittade småvägar de aldrig varit på förr. De hittade en liten Loppis där de tog sig en titt, Husse hittade en Hatt, tur han inte tog den med hem! Det räcker att Matte har en Hattsamling!

Inga kommentarer: