torsdag 17 juli 2008

En riktig hemma dag!

Det första Matte gjorde efter frukosten i dag var att ta fram gräsklipparen. Va, skönt. Hon klippte verkligen överallt. Det är så skönt att gå i alldeles nyklippt gräs. Jag har varit ute i stort sett hela dagen. Vandrade runt hela tomten och på grusvägen när Matte hämtade posten. Då får jag massor av förmaningar att jag inte får gå nära stora vägen. Precis som jag tänkt gå dit. Jag skulle ju bara smyga in till grannen. Har även legat på Altan och tittat på Matte hon har klippt häckar, buskar, rensat i rabatter, vattnat och skurat altanväggarna på utsidan. Man blir alldeles trött på henne, hon kan aldrig vara stilla.
På förmiddagen fick hon tvätta Husses strumpa, benskydd och stödsko. Den luktar inte gott kan jag säga. Lite bättre nu förstås. Husse fick sitta stilla flera timmar medan strumpan och benskyddet torkade. Han fick ta ett fotbad och fick lite pedikyr och fotvård när de ändå var i farten. Det kan inte vara kul att ha benet i "paket" hur länge som helst. Själv fick jag vänta hur länge som helst på att få lunch i dag. Det blir ju lite si och så när Matte är så upptagen. På kvällen tog Husse och Matte en tur till den lilla staden och tittade på när båtarna kom till hamnen för kvällen och lyssnade när mammorna var irriterade på sina barn för att de inte skötte tamparna på rätt sätt.
Jag undrar när jag ska få följa med ner till den lilla staden. Det är ju riktigt länge sedan jag var där!

Inga kommentarer: