onsdag 16 juli 2008

Busiga Olga!

Någon gång varje semester är jag lite busig. De ska inte tro att jag bara finner mig med att ligga och sova och sova! När Husse och Matte varit på en massa tråkiga ställen och helt plötsligt släpper ut mig där det fanns en fin trädgård bakom ett staket, smet jag i väg på en lång promenad. Vi var visst vid von Echstedska gården i Smedbyn i Södra Värmland. (Gården uppfördes under åren 1762-1764 av assessor Bengt von Echstedt. Utsidan har karolinsk prägel. På insidan blommar rokokon bland annat i väggmålningarna. Även dasset har målningar som föreställer gårdsherren med fru när de utför sina behov. Vid gården finns en apelgård med gamla värmländska äppelsorter.) Matte tyckte det var intressant, Husse tyckte det var för långt att gå men det tyckte inte jag. Alltså störtade jag i väg före Matte och smög i väg utan att de hann se vart jag tog vägen. Matte fotade och tittade klart, dammsög bilen läste tidningen medan jag roade mig i trädgården. Där fick de minsann vänta, tills jag var klar! Hi hi jag fick lite fart på henne när hon fick syn på mig genom fönstret. Ut rusade hon och ropade , jag skällde tillbaka för inte ska hon få sista ordet inte. Bara att komma fram och låta sig bli tillfånga tagen. När vi kom in i bilen igen fick jag lite god mat, så sen kunde jag läsa tidningen och sen sova gott igen.

Inga kommentarer: