lördag 12 juli 2008

Lördag

Vaknade på Maxis Parkering i Torslanda. Inte mycket för en katt att kolla på! Regnet det öste ner på förmiddagen så Matte passade på att diska när ingen såg att hon bara släppte ut vattnet rakt på asfalten. I dag har Husse kört bil, han tyckte han kunde testa och Matte fick nog av all trafik inne i Göteborg i går, med avspärrningar och poliser och bomber och annat elände. Vi skulle träffa min storebror Pluggen. Husse och Matte hade stämt möte med honom på restaurangen där han arbetar, men inte var han där! Han låg hemma och sov. Flera timmar senare dök han upp! Jag gick och gömde mig, han brukar kittla mig på magen och även om jag gillar Pluggen gillar jag inte att bli kittlad på magen! Husse fick ont i sin hälsena när de gick den lilla biten till Kungstorget och bort till Restaurangen. Han fick trösta sig med en påse Krusbär! Resten av kvällen har vi tillbringat på Holmgången i Kungälv, alldeles bredvid Nodre Älv där Anders och Anna And simmade omkring. Jag har fri sikt från bordet. Bordet i husbilen är det enda bord som jag får sova på utan att någon slänger ner mig!

Inga kommentarer: