lördag 12 juli 2008

Fredag-Medeltid?

Idag hamnade vi först på Medeltidens Värld i Götene. Matte gick runt anläggningen och var fascinerad av alla fina hus, och tournerspelsbanan. Om något år när allt är klart och uppväxt och fint blir det nog ett åter besök. Husse gjorde så gott han kunde för att hänga med Matte. Han blev överlycklig när regnet öste ner och han kunde få stå och berätta för alla krämare som ville höra på om hälsene historian. HornPer med fru lyssnade glatt för de hade inga andra kunder, sen var det en glad skåning, senare blev han upphittad av en glad 87 åring som var från trakten.
Senare hamnade vi i Göteborg, Matte snurrade runt i Göteborg och körde vilse på grund av Astrid. Astrid är GPS:en hon var ovanligt tyst i går och visade fel flera gånger, sen är det inte så lätt att kolla både på Gps:en och trafiken säger Matte. Hon hamnade som tur var tillslut i Torslanda hos våra släktingar. Jag fick inte följa med, förra gången jag var där skrämde jag deras lilla katt, m,en lärde henne lite hyss också: Hur man använder sin Kattmynta på rätt sätt! Hon trodde inte att jag såg henne när hon låg bakom buskarna och tittade på när jag vältrade mig i Kattmyntan.

Inga kommentarer: