lördag 2 augusti 2008

Vildsvinsafton med strömavbrott


En kväll nu i veckan skulle Husse och Matte åka till Stegeborgs Hamnkrog och äta Vildsvin. Trodde Husse skulle ha med sig något gott till mig när han kom hem dagen efter, men ack nej, ja han tog husbilen med sig. De har visst något ställe bredvid där man kan stå över natten. Jag har ju inte fått följa med dit, tur det för det fanns en hund i en husvagn bredvid säger Matte när jag skäller på henne!

Spunken ringde till Matte och berättade att de fått strömavbrott 2 timmar innan alla 140 gäster skulle komma till restaurangen. De var nervösa för hur det skulle gå. EON eller heter det EOFF när strömmen är borta, försvann mitt i samtalet när de ville veta hur lång tid det skulle ta. Nu gick det mycket bra i alla fall. Vildsvinsbuffen var mycket god och väl värd sitt pris. Gästerna var många och alla såg nöjda och glada ut. Tyvärr kunde de inte fritera potatisklyftorna men det gick lika bra i ugn, för på Stegborgs Trädgårdshotell fanns det ström. Regnet uteblev som tur var de flesta satt ju utomhus, det regnade runt omkring timmarna innan, (därav strömavbrottet eller?) Det dieseldrivna elverket stod utanför Krogen och försökte ge personalen lite ström till bongmaskinen och kortterminalen så gästerna kunde få sina notor och betala med sina kort. Det måste vara besvärligt utan ström, det förstår till och med jag , det blir snabbt mörkt nu om kvällarna , det är tur jag ser så bra i mörkret, det är skönt att ligga ute på altanen hela nätterna nu när det varit så varmt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På fredagkvällarna har de Räkfrossa på Stegeborgs Hamnkrog, kan verkligen rekomendera det. Om du tjatar Dig till en plats under bordet borde det trilla ner lite räkor till Dig. De har en söt tjej som jobbar där som heter något på Cat..! Hon kan nog
hjälpa Dig.

Anonym sa...

Tack för den bilden morsan...TACK!