tisdag 5 augusti 2008

God mat och fin utsikt!

Ibland bjuder Husse och Matte mig att äta med dom vid bordet. Jag tycker det är lite bökigt och hoppar ner på golvet ganska snabbt. En kväll för några dar sen innan regnet och stormen kom och det var ganska varmt och skönt på altanen. Vankades det tacos, det luktade gott och jag var ganska nyfiken. Då satte de fram en tallrik till mig med. Annars brukar jag använda altanbordet mest till att spana in allt som händer runt omkring. Jag har bra utsikt där i från. Både ut på trafiken, trädgården och in i huset. De är ju inte alltid ute. I dag känns det som en innekatts dag. Det blåser och det börjar säkert snart regna likadant som i går. Det var lite jobbigt, jag har ju ingen kattlåda inne och jag gillar inte att bli blöt om magen. I går fick Matte ta ett papper och torka mig med när jag kom in, det var skönt!

Inga kommentarer: