fredag 29 augusti 2008

Inlåst!


I går trodde nog Matte att hon var på jobbet, hon stängde in mig i Friggebon och sen åkte hon till den stora staden i Norr och lämnade mig alldeles ensam. På kvällen hörde jag när Husse och Matte pratade utanför men de sa bara hej hej och puss puss och sen for Matte i väg igen till en föreläsning ( om den kan ni läsa på Mattes blogg http://www.knadrelaxen.blogspot.com/). När Matte kom hem hörde hon inte mig heller trots att jag skrek och skrek. Som tur var finns det en av mina gamla sköna stolar i boden så jag la mig till ro. Husse saknade visst mig när han skulle sova men han brukar ju slockna innan Matte och Matte trodde jag bara var ute. När jag inte låg bredvid Matte när hon vaknade anade hon oråd, slängde på sig morgonrocken och rusade ut till garaget. Men ingen katt, hon ropade och ropade. Visst ja tänkte hon : Jag var ju i Friggeboden. Då Äntligen kom hon och öppnade. Ni kan tro att jag skällde på henne, jag var ju väldigt hungrig och kissnödig. Ja, jag fick massor av mat när jag kom in och Matte bar mig hela vägen in och sa: Stackars Olga inte visste jag att du var med mig in i boden. Men det var jag, det borde hon ju veta att jag är med överallt och så liten är jag inte, så jag inte syns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Naaaaaw...stackar liten tisse