söndag 17 augusti 2008

Lite regn till!

Nu är jag ganska trött på regnet! Visserligen har Matte äntligen lyckats klippa av gräset så jag slipper släpa magen i en massa blöta äckliga grässtrån. Ibland tar jag ju små rundturer i omgivningen och det går bättre när gräset är kort och torrt även om jag syns bättre. Fåglarna blir ju som tokiga om man är ute och promenerar och syns bra. Grannkatterna det är de som verkligen ska se hur stor och farlig jag är, de har faktiskt inte på mina revir och göra. Jag vet nog att de smyger omkring här när jag ligger och sover. Man får alltid ha ett öra och ett öga som är lite halvvaket.

Husse har ju börjat jobba nu är hans sommarlov slut! Nu kommer jag att få vara ensam jätte mycket. Det är inte så roligt. Bara att hoppas på att Matte har några lediga dar då och då när Husse jobbar så det inte blir så tråkigt. Matte har ju inte ro att sitta still och gosa med mig som Husse gör. Hon gräver i jordhögar, fixar med blommorna eller sitter och syr. Det gör inte så mycket jag kan ju vara med och titta på.

Inga kommentarer: