torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt År!






Jag önskar alla mina läsare ett Gott Nytt År 2009

Husse och Matte lämnade mig ensam i går kväll.....här fick jag sitta ensam när grannen hade raketfnatt och sprang runt och tuttade på den ena raketen efter den andra....hu va det small........

Matte jobbade ju hela dagen och Husse försvann på kvällen de åkte ner till den lilla staden och tittade på det årliga Nyårsfirandet. Efteråt gick de till Den lilla stadens Kinesrestaurang och åt en god Nyårsmiddag.
Gott... säger dom ja, jag då, jag får bara äta gammal burk mat!
De kom hem en stund och gullade lite med mig, sen hade de magen att försvinna igen. De for till Skällviks kyrka för Nyårsmässa.
Där var det varmt och trevligt med mycket fin sång och musik av Maria och Hans-Åke Landqvist och Roger Eriksson samt diktläsning av Eva Malmqvist.
Tro det eller ej men 12 slaget firades med Nyårsklockan, cider och snittar.
Trevligt inslag det blir nog en tradition, tror Matte.


Inga kommentarer: