fredag 31 oktober 2008

Semester




Nu är vi på semester på Gotland. Det har regnat och blåst hela tiden. Jag bor hos min Moster och mina småkusiner. De är snälla de små barnen, de rycker mig inte i svansen och drar mig inte i öronen. Kusin Anna är nog lite rädd för mig men Emma gillar att klappa mig. Ibland blir jag lite rädd för dom, men huset är stort och då är det bara att gå och gömma sig. Första natten låg jag och sov så gott på soffan i vardagsrummet men vakande vid halv 3 och visste inte var Husse och Matte var. Panik! Jag satte naturligtvis igång och stortjuta, så småningom hörde jag att Husse och Matte ropade på mig så jag kunde gå till rummet dom sov i. Tyvärr väckte jag småkusinerna som skulle till skolan och dagiset, som tur var somnade de om fort.
Det blir lite tråkigt att vara inne hela tiden men Matte vill inte att jag ska gå ut för att det är så blött ute. Fast de, de springer ute hela tiden. Fikar på stan , åker rundturer och går på Fornsalen och tittar på gamla stenar och skelett.

Inga kommentarer: