tisdag 4 november 2008

Hemma igen!

Visby är väldigt vackert på hösten, även om det blåser mycket och det regnar vågrätt. Husse och Matte tittade mycket på alla fina hus och Domkyrkan och alla ruiner och ringmuren som Husse vill bygga upp igen!

Efter att Matte skrämt alla med Häxhatt och barnen skrämt både Matte och grannbarnen med att vara utklädda i Halloweenkläder, spindelnät och skelett ritat på kinderna, så var det dags att åka hem igen. Tidigt på morgonen åkte vi till båten. Medan Husse och Matte satt på båten och fikade fick jag sitta ensam i bilen.
Det var väldigt vackert med häftiga moln och sol hela resan, hmm. Ja, jag har ju min kattlåda, mat och vatten så det går ju ingen nöd på mig. Alla hundar de får ju följa med sina Hussar och Mattar så det är väl tur att inte jag fick följa med upp på båten. Jag gillar ju inte hundar något vidare. På vägen hem åkte vi bara små krokiga "skogsvägar" jag mår illa då! Då vill jag helst ligga i Mattes knä.

Inga kommentarer: