tisdag 21 oktober 2008

Intrång.....

I går när Husse var i den stora staden och hämtade Matte kom det in en stor svart och vit katt genom min kattlucka. Som tur var kom Husse och Matte hem och skrämde bort katten. De såg inte katten men såg att jag satt och vaktade och var rädd och min svans var stor som dammvippa! Jag låg och vaktade länge men kunde till slut slappna av och la mig och sov i nya soffan bredvid Matte . Då hör Matte något konstigt, men Matte tror att det var något i diskmaskinen som ramlade. Plötsligt får Matte se den stora svarta och vita katten, den står helt lugnt och äter ur min matskål. Matte tänkte fånga katten men hann inte i fatt utan katten trängdse sig ut genom kattluckan och fastnade lite så en del ramlade loss. Husse köper säkert en ny kattlucka med magnet åt mig i dag. Då får jag ett speciellt halsband och ingen annan katt kan komma in.

Inga kommentarer: