söndag 19 oktober 2008

Här händer det saker!

Först är det en hel tråkig vecka och inget händer, sen lurar Matte i väg Husse till IKEA: Hem kommer de med en VIT soffa. Först var det lite pust stånk och stön sen blev soffan klar. Var ska jag ligga nu då? Nu kommer jag ju att få tvätta tassarna extra noga innan jag hoppar upp i soffan. Matte la ut min handduk så jag får väl hålla mig på den. Mjuk och skön att sova i men lite hög att hoppa upp i. Jag har ju legat så illa i stolen den senaste tiden, med halva kroppen utanför av fotografierna att dömma. Fick se korten sen som Husse tagit när jag sov. Så det ska bli riktigt skönt att få bre ut sig.

I dag har Husse och Matte vait på jakt efter ett ovalt bord. Det gamla rund duger inte längre tycker de. Matte vill ha ett ovalt bord som är ganska högt och har en hylla under. Hihi det kan hon leta efter länge tror jag. På sin jakt efter bord och sin tur till Returpunkten passerade de Stegborg. Hamnkrogen såg tom , kall och öde ut. Slottsruinen låg vacker i solen och vinden psikade havet. Kolla själva får ni se.....

Inga kommentarer: