söndag 21 september 2008

Tur som en tok!

Matte tvingade Husse kolla på Blocket i morse och se där, se där nog hittade de en liten frys som de köpte. Eftersom världen är liten hade tydligen Husse köpt en Moppe till min ena storebror för 15 år sedan av Frysens" Husse".

Matte har nu flyttat om inredningen i halva garaget ack ack. Nu har hon både syhörna, torkskåp och frys alldeles för sig själv. Det verkar ännu lite för rörigt jag tror hon får fixa lite till så alla saker får plats. På andra sidan har Husse sina saker.
Jag tror hon har flyttat på allt, t.o.m. Husses 17 telefoner av olika färger och sorter undrar vad han ska med dom till. Han använder ju bara mobilen i alla fall. Hon var och hämtade saker i Friggeboden också och nu är jag avslöjad. Jag hade ju bajsat på golvet den där dagen jag var inlåst. Sakerna från Friggeboden ska göras rena sen ska de få flytta till Gotland, när Husse och Matte ska dit. Undrar vad de tänkt göra med mig? Har de tänkt på att jag behöver någon som ser efter mig?
Jag tror Matte hittat ett par bra bilder från Skönero i går. De hade visst besöksrekord eller nåt, det stod i alla fall så i tidningen. De hade byggt upp en hel restaurang av halmbalar det var häftigt tyckte Matte. Här är en från baren och en över restaurangen.

Inga kommentarer: